od HonzaR » 28 ?j 2009 18:04
Všeobecně jde v první řadě o poctivý chlazení oleje. /A kdo tady na T.S. přidal pořádnej chladič.../
Ta
60 má sakra rezervu "nahoře" a vzhledem k absenci pořádnýho chladiče oleje v serii 145/146 T.S. je to pro
toho, kdo tomu dává "dotěla" pojistka přehřátí náplně. Taky by se dalo psát na téma tloušťka mazacího filmu
a tak, no to by se to tu zaplevelovalo.
Představa, že oleje typu Castrol 10W-40 s minerálním základem
umažou pod "palbou " motor typu T.S. jsou bohužel mylné.
A pro pořádek,na druhou stranu- pokud to
poženeš na řídký syntetice 5W-40 nebo nedej bože OW-30,jde to do kopru taky.
Stačí vyjít ze specifikace
výrobce motoru T.S.
je daná:
- SElenia 10W-40 pro klidnou ustálenou jízdu
- SElenia
10W-60 pro opravdový záhul.
/o minerálním Castrolu 10W-40 ani slovo.. :-)/
Problémem
nárazovýho provozu všeobecně jsou teplotní šoky..
Paradoxně většina Alf je zažívá denně-kolik
lidí
má teploměr oleje aby viděli, kdy tomu můžou dát "čočku" -teplá voda neznamená vyhřátej olej.
Esterový
oleje od Mobilu 10W-40 ,Selenia 20K
10W-40 s trojitou bází jsou jiná polívka než
Castrol 10W-40 s
minerálním základem.
Při přechodu na plně syntetickou bázi s esterem, bez ohledu na viskozní specifikaci
po minerálu
vždy ODKALIT..
Radek Domin neodkalil při přechodu na plnou ester syntetiku a při
preventivní rozborce
2.0 T.S. po 10W-60 byly chycený šály./viz jeho vlákno/.tak opatrně..
a
nepodcenit..
Je potřeba vědět, že minerální 10W-40 je olej do
motorů s provozem ve středním poli
otáček,
při vysoký pístovce okolo červený nemaj moc šancí..
Řeči o tom, že stačí splnit
viskozní třídu aby motor dostal, co potřebuje, platí u F-1.2 HTP :-)