MIKE145: To nemyslíš vážně toto... Chceš jako říct, že karbon rozpouští JEN a pouze "plně syntetický"
(uvítal bych, kdyby se tyhle zastaralý a skutečnosti neodpovídající označení přestaly používat) olej?
![]()
src="/smile/1.gif">
Tak to bysme my, co jezdíme na 10W40 měli motory dávno zadřený nebo vymlácený,
díky zatuhlým a karbonem ucpaným dílům

Doufám, žes jen použil špatnou formulaci

Karbon rozpouští každej KVALITNÍ olej a dokonce brání jeho tvorbě. Samozřejmě je
kvalitní olej za 250-300 Kč/litr a "kvalitní" za 80 Kč/litr.
Tvorbu karbonu tedy ovlivňuje:
a) použitý olej (málo kvalitní)
b) přejížděný olej
c) styl jízdy (časté jízdy v nízkých
otáčkách)
d) délka jízdy (olej se plně zahřeje na provozní teplotu asi po 20-ti km - narozdíl od chladící
kapaliny, která je ohřátá do 5-ti km. Do té doby olej sice maže, ale nemá takový výkon, jaký by měl mít, tj,
že hůře odplavuje karbon a jiné usazeniny)
e) technický stav motoru
...a ještě by se pár věcí našlo.
P.S. Ten olejovej filtr tam je od toho, aby ten karbon (a jinej bordel) zachytával. Takže je
logický, že se časem ucpe - proto jsou výrobcem stanoveny nějaký limity na výměnu oleje. A s olejem se mění i
co? Olejový filtr